Zemāk ir apkopoti daži ieteikumi, kam pievērst uzmanību pirms naktsmāju rezervācijas un arī uzturoties viesnīcā.
Rezervācijas atcelšana – ar šī izmaksām var sastapties katrs, kurš rezervē viesnīcu, tādēļ vajag izvēlēties tādu viesnīcu, kura piedāvā iespējami vēlu atcelšanu, piemēram, ierašanās dienā. Neatmaksājamās rezervācijas (non-refundable) ir ar augstu risku un tās ir vērts izvēlēties, ja patiešām esat pārliecināts, ka naktsmītnes arī izmantosiet. Varbūt tomēr padomāt par citu piedāvājumu, bet ar iespēju saņemt naudu atpakaļ, ka kaut kas tomēr notiek greizi.
Bezvadu internet – mūsdienās bez internet ir grūti, tādēļ tā ir kļuvusi par nepieciešamību un dažas viesnīcas uzliek nelielu maksu par internet lietošanu. Ja tas ir maksas pakalpojums, ievāciet papildus informāciju par maksāšanas tarifiem. Dažas viesnīcas var iekasēt naudu pat par atsevišķām ierīcēm, piemēram, Ipad un tālrunis ir atsevišķas ierīces, rezultātā samaksāsi dubultā.
Bagāžas uzglabāšana – tas ir lielā mērā atkarīgs no administratoriem, viesnīcas iespējām. Neliela maksa par bagāžas uzglabāšanu uzliks arī lielāku atbildību viesnīcas pārstāvjiem pieskatīt to vai nodrošināt telpu bagāžai. Ja pakalpojums ir bezmaksas, neliela dzeramnauda būtu tieši laikā.
Viesnīcas transports – piedāvājumu aprakstos var atrast informāciju par viesnīcas piedāvāto lidostas transfēru vai autobusus uz tuvāko pludmali, tomēr ne vienmēr tie patiešām ir bezmaksas vai arī tas ir bezmaksas noteiktos gadījumos, piemēram, transfērs uz lidostu, ja paliek vismaz 3 dienas utml.
Minibārs istabiņā – daudziem ceļotājiem jau ir ierasts redzēt numuriņā minibārā izvietotas uzkodas un dzērienus, tomēr dažkārt arī ūdens pudelēs vai našķi, kuri izskatās pēc viesmīlīga cienasta patiesībā var būt papildus izmaksas ceļotājam. Līdzīgi kā mazās uzkodas restorānos.
Autostāvvieta – viesnīcās pilsētas nomalēs auto stāvvietas izmaksas būs lētākas, jo parasti ir dažādas alternatīvas, centra viesnīcās šīs izmaksas varbūt lielākas.
Dažādi viesnīcas piederumi – naktsmītnēs nereti var iegādāties vai izīrēt papildus nepieciešamās lietas, piemēram, dažviet baseinos obligātas ir čības vai peldcepures, kuras papildus maksu var iegādāties.
Papildus pakalpojumi – sauna, baseins, trenažieru zāle u.c. viesnīcas piedāvātie pakalpojumi varbūt par papildus maksu. Nebaidies zvanīt administratoram vai sazināties ar citu viesnīcas pārstāvi, kas spēs tev atbildēt.
Agrā reģistrācija/vēlā izrakstīšanās – viesnīcas var prasīt papildus samaksu, ja vēlēsieties istabu ātrāk vai vēlāk: early check-in / late check-out
Nodokļi – atsevišķas pilsētas uztur īpašo tūrisma nodokli, kas sadārdzina naktsmītnes. Šī informācija parasti tiek pievienota viesnīcu meklēšanas portālos, tomēr viesnīcu mājas lapās šī informācija var būt mazāk redzama. Tādēļ ir jābūt uzmanīgam pārbaudot kopējās izmaksas.
Kā izvairīties no papildus izmaksām?
Pārbaudiet viesnīcas vairākos portālos un pašas viesnīcas mājas lapā. Pievērsiet uzmanību, lai cenā būtu iekļauti nodokļi un citas saistītās izmaksas, kuras saistītas ar konkrēto naktsmītni un cenu piedāvājumu. Vislabāk ir atrast mājas lapu, kurā piedāvājuma cena ir sīkāk sadalīta pa pozīcijām. Ja ir neskaidrības par noteiktām lietām, vaicājiet viesnīcas pārstāvim pa tālruni vai e-pastā. Arī šī komunikācija var palīdzēt labāk izvērtēt viesnīcas piedāvājumu, pretimnākšanu.
Lai nevajadzētu našķoties ar minibārā izvietoto, jau iepriekš paņem līdzi dažus savus iecienītos našķus. Ja vēlies kādu dzērienu no veikala, laicīgi padomā par tā attaisīšanu – neliels korķu viļķis vai pudeļu attaisāmais var noderēt vai izvēlies ērti atveramu pudeli vai bundžu.
Neatliec izrakstīšanos (check-out) uz pēdējo brīdi – viesnīcas rēķinā var parādīties papildus lietas, kuras steigā nepamanīsiet un samaksāsiet pārāk daudz. Ja arī nāksies papildus skaidroties, tas var aizņemt pārāk daudz laika un atmetīsiet tam ar roku. Kā arī laicīga izrakstīšanās sniegs lielāku mieru, ja pēkšņi pirms jums būs lielāka tūristu grupa.
Ja uzskatāt, ka viesnīca nepamatoti iekasēja papildus naudu par pakalpojumiem, maldināja, tad visu informāciju nododiet tālāk viesnīcu portālam, kurā reģistrējāties. Iespējams, ka tas palīdzēs atgūt naudu, viesnīca nebūs pienācīgi komunicējusi par šīm izmaksām rezervēšanas brīdī. Jāņem vērā, ka ļoti laicīgi rezervētā viesnīcās situācija pa mēnešiem var mainīties, tomēr viņu pienākums ir nodrošināt servisu atbilstoši piedāvājumam rezervācijas brīdī.
Kopsavilkums
Pievērs uzmanību pakalpojumiem un lietām, kuras ir iekļautas cenā. Tas palīdzēs novērst nepatīkamus pārsteigumus jau ierodoties viesnīcā – lētākas viesnīcas (it sevišķi hosteļi) var pieprasīt papildus maksu par dažādiem pakalpojumiem: gultas veļa, gaisa kondicionieris, internet vai pat duša. Šīs viesnīcu tradīcijas ir ļoti atkarīgas no valsts, kurā atrodaties. Piemēram, dārgākās viesnīcās maksas internets ir ierasta lieta – neierasti, tomēr šāda prakse arvien pastāv.
Tādēļ pirms viesnīcas rezervācijas vēlreiz rūpīgi pārlasiet viesu atsauksmes, viesnīcas aprakstu mājas lapā, citos rezervēšanas portālos un šaubu gadījumā sazinieties ar viesnīcu, lai pārrunātu jūsu šaubas un aizdomas. Atbildi noteikti ņemiet līdzi kā apstiprinājumu, kuru parādīt. Viesnīcās cilvēki mainās, tādēļ bez pierādījumiem būs grūti pierādīt savu taisnību.